2017年11月7日火曜日

171106_幕開け_gardeN's curtain up

English below (英語版は下です!)


遂に、英語サークルgardeNの初回を開催することができました!

たったひとつのルール
「失敗にビビらず、英語で話すことを楽しむ」

を念頭に置き、1時間ちょっとの間、英語を使い倒しました。

今回やったのは、主に2つのアクティビティ。

1つ目は「私は誰(何)でしょう?」というゲーム。単語が書かれたカードを一枚引いて、それになりきって話し、他の人が単語を推測する、という単純なゲームです。

「俺は森に棲んでるよ。」
「俺はよく鮭を食べるよ。」

「俺は空高くにいるよ。」
「俺はいつも輝いている。」

「俺は沢内にはいないけど、湯田にはいる。」

といったユニークな「なりきり」が生まれました。
答えは何だか分かりますか??^^
もし、気になる方がいたら、コメント欄にて受け付けます!(笑)

2つ目は「自分のお気に入りって?」という活動でした!8つのマスに自分の好きなモノやコトを書いて、「なんで好きなのか」を伝える活動です。

俺は何が好きなんだろ/Thinking "what I really like"

お気に入りを書き出して説明/the sheet of my favorite

英語を学ぶのはもちろん大事。でも、英語を使って何を伝えるかの方が大事。そのためには、自分を知ることが大事。そして、自分を知るシンプルな手段は、自分は何が好きかを認識することだ。

という思いがあって、この活動を取り入れました。

この活動では、「言いたいけど、英語だと表現できないっ!」という場面がちらほら。
くり返しやることで、徐々に自分を表現する言葉が増えていくといいなと思います^^


初回はこんな感じでした!
次回も、皆でチャレンジを楽しむ精神を忘れずに、エンジョイできたらいいなー!

英語を話すことにチャレンジしたい方、参加待ってます!



---
Finally, we could hold the first "gardeN"!!

The only rule of "gardeN" is
"Don't be afraid of making mistakes. Just enjoy talking in English!!"

We kept the only rule in our mind and talked in English a lot for about an hour.

This time, we did two activities.

The first activity, called "Who am I?", is a simple activity which one person draws a word card and tries to be it and others guess the word picked up.

For example...

"I live in forest."
"I often eat a salmon."

"I'm in high above the sky."
"I'm usually shining."

"I'm not in Sawauchi, but I'm in Yuda."

Can you guess what??^^
If you want to know answers of them, please wirte comments ^^

The second one is "What I like is...".
It's also a simple activity in which members write down 8 favorite things in 8 blanks and tell them with a sinple reason to audience.

Of course, to learn English is very important, but it is much more important for English learners to think what they want to tell. In order to think what they want to tell, to understand themselves is important. And a simple way to understand themselves is to recognize what they really like.

From this point of view, I wanted to do this activity.

In this activity, everyone felt that "I can't express what I really want to tell in English...".
I hope they can get more words and phrases which express themselves by practicing again and again.

That's almost of all about the first "gardeN".
I also want to enjoy next time with the "gardeN" spirit, "Enjoy talking in English"!

And..
I always welcome a person who want to try to talk in English!

Thanks.
文責:早川大輝/Daiki hayakawa

0 件のコメント:

コメントを投稿